Főoldal

















Csatahajó

Peter Berg bemutatja azt a filmet, amire mi rajongók már a Friday Night Lights óta várunk, ugyanis a széria egyik legkedvencebb színészét tolta be zseniális stílusú új filmjébe. Mi pedig most eláruljuk azt is, hogy kik a mozi magyarhangjai, illetve a film teljes sajtóanyaga olvasható a tovább mögött. A Csatahajót április 17-től játsszák a hazai mozik.




A Universal Pictures
a Hasbro közreműködésével
a Bluegrass Films / Film 44 produkciójában
bemutatja
Peter Berg filmjét

CSATAHAJÓ

 Executive producerek: Jonathan Mone, Braden Aftergood
Producerek: Brian Goldner, Scott Stuber, Peter Berg, Sarah Aubrey, Duncan Henderson, Bennett Schneir

 Forgatókönyv: Jon Hoeber & Erich Hoeber
Rendezte: Peter Berg

 

ALEX HOPPER….…………………………TAYLOR KITSCH (SZATORY DÁVID)

SHANE ADMIRÁLIS……………..……………LIAM NEESON (Gáti Oszkár)

STONE HOPPER………….….…ALEXANDER SKARSGÅRD

SAMANTHA……………….……..……BROOKLYN DECKER (Földes Eszter)

RAIKES………………………..…………………….RIHANNA (Gáspár Kata)

Forgalmazza a UIP-Duna Film

www.uipduna.hu


2012 nyarán a tengeren kezdődik meg a küzdelem a Földért.

Peter Berg (Hancock, Királyság /The Kingdom/, Péntek esti fények /Friday Night Lights/) a rendezője és a producere a Csatahajó című nagyszabású akció-kalandfilmnek, amelyben az emberiség a tengeren, a levegőben és a szárazföldön harcol a túlélésért a túlerőben lévő ellenséggel.

A Hasbro klasszikus tengeri csatás társasjátéka által inspirált filmet a hawaii Honoluluban forgatták, ahol a produkció példátlan támogatást kapott az Egyesült Államok haditengerészetétől. A stáb meglátogathatott Pearl Harborban több Arleigh Burke osztályú rombolót – az átmenetileg ott horgonyzó USS Hoppert, valamint a USS Preble-t és a USS Chung-Hoont, amelyek állomáshelye Hawaii.

A stáb stílszerűen a műemlék Missouri csatahajón forgatott, amelynek fedélzetén a japánok 1945-ben aláírták a feltétel nélküli kapitulációt, amivel véget ért a második világháború.


Csatahajótól rombolóig

 Amikor Peter Berg rendező leszerződött a Csatahajó megrendezésére, éppen egy másik filmet készített elő, amely az amerikai haditengerészetről szólt – ez a téma ugyanis szenvedélyesen érdekli. „Pete imádja a hajókat, a haditengerészetet, meg általában mindent, ami vizes” – mondja Brian Goldner, a klasszikus társasjátékot gyártó Hasbro elnök-vezérigazgatója.

A nagyszabású akció-kalandfilm elkészítésével Berg életének nagy álma teljesedett be. A rendező gyerekként gyakran járt édesapjával tengerészeti múzeumokban. „A Csatahajót teljesen nekem találták ki, mert sráckoromban folyton hajókon mászkáltam, és apámat hallgattam, aki a második világháború nagy tengeri ütközeteiről mesélt – árulja el a rendező. – Amikor rám bízták a filmet, nagyon hamar összeállt, miről fog szólni – egy nemzetközi flottáról, amely hatalmas háborúba keveredik. Iszonyatos hadigépezet lendül harcba, egymást érik a csaták, minden robban. A Csatahajó nevű játékot a világon mindenhol ismerik, ezért hatalmas pluszt jelent, hogy ennyire bevezetett márkáról van szó.”

Berg kitűnő kapcsolatot ápolt a haditengerészettel, ez igencsak kapóra jött, amikor nekilátott a produkció előkészítésének. „A haditengerészetnek nagyon tetszett az ötlet, hogy ők fogják megmenteni a világot – meséli a rendező. – A rombolók személyzete határtalanul boldog volt, hogy egy tengerészes film végre nem repülőgép-hordozón játszódik. A rombolók vívják ugyanis az igazi harcot, az ő fegyverekkel dugig rakott hajóik védik meg a repülőgép-hordozókat.” A film címe azonban egy kicsit félrevezető. „Bár az a címünk, hogy Csatahajó, ezeket már kivonták a hadrendből, és Aegis osztályú rombolókat állítottak szolgálatba helyettük – ezek a világ legpusztítóbb vízi harci eszközei” – magyarázza Berg.

A Csatahajó másik producere Scott Stuber a Bluegrass Filmstől, aki maga is veterán haditengerész fia. Korábban is dolgozott már együtt Berggel, 2007-es sikerfilmjük A királyság volt, illetve Stuber jegyzi a nemrég bemutatott másik közönségkedvencet, a Védhetetlent (Safe House) is.

A producer tudta, szokatlanul nagyszabású filmet készülnek forgatni, de nem rettent meg a gondolattól, hogy komplett hadiflotta szabadul majd a vászonra. „Már dolgoztam együtt Peterrel, ezért tisztában voltam vele, ha modern tengeri háborút kell levezényelni, nála senki nem csinálja hitelesebben és izgalmasabban.”

Stuber szerint komoly előnyt jelentett, hogy az eredeti játéknak nincsen cselekménye. „Ha az ember szépirodalmat vagy képregényt adaptál, a közönségnek előfeltevései vannak a karakterek fejlődésével kapcsolatban. Az egész sztori megjelenik előttük képekben, amint olvassák. Nekünk ezzel nem kellett törődnünk, szabadon alkothattuk meg a szereplőket, akiket aztán az elképesztő akciók középpontjába helyeztünk.”

A Hasbro 1984-ben megvette a Milton Bradley Companyt, és ezzel számos világszerte ismert játékmárka jutott a birtokába, köztük a Csatahajó is. A világ egyik legnagyobb játékgyártójaként a Hasbro stratégiát dolgozott ki azzal kapcsolatban, népszerű márkáit hogyan lehetne más médiumokra konvertálni. A Hasbro Goldner vezetésével az utóbbi tíz évben több klasszikus márkájába is új lelket lehelt. Számos területet vettek célba: a mozit, a tévét, a videojátékokat, a könyvkiadást, a fogyasztási cikkeket.

Az akcióbábukból készített filmek – Transformers, G. I. Joe – A Kobra árnyéka – átütő sikere után a Hasbro a társasjátékokat vette elő, és a választás a Csatahajóra esett. A cég tudta, csak akkor számíthatnak sikerre, ha kitalálják, miként lehet a közkedvelt játékból épkézláb mozgóképet létrehozni.

A Csatahajó világmárka, amelyet csaknem negyven éve több mint harminc országban széles körben kedvelnek – magyarázza Goldner. – Mindegy, kit játszol benne, ki kell ismerned az ellenfeled, személy szerint és stratégiai szempontból is. Ez a szembenállás fogott meg bennünket, mert ez a játék lényege, és emiatt szeretik régóta az egész világon. Úgy éreztük, ha még a földönkívülieket is behozzuk a cselekménybe, tényleg izgalmas történetet tudunk kanyarítani.”

Goldner évekkel korábban felkérte Bennett Schneirt, hogy fejlesszen filmterveket a Hasbro termékeiből. „Alaposan elemeztük a Csatahajót, és világossá vált, hogy a játék az intuíción, a logikán és a ravaszságon alapul, mert ki kell találnod, ki az ellenfeled, és hogyan győzheted le – magyarázza Schneir. – Ami a szkeptikusokat illeti, tudom, mi az első kérdésük: minek ahhoz egy társasjáték, hogy hajók harcoljanak földönkívüliek ellen? De akkor rögtön vissza is kérdezek: minek ahhoz A Karib-tenger kalózai, hogy tengeri haramiákról meg csontvázakról csináljunk filmet, vagy miért kell bedobni a Transformereket, ha űrből érkezett robotokat akarok a mozivászonra küldeni? A válasz az, hogy a társasjáték rendkívüli inspirációs forrás a film készítői számára. A Csatahajó esetében arról a folyamatról szól az egész, hogy az elején egyáltalán nem ismerek valakit, de a végére minden titka kiderül. A játék három felvonása, a csata izgalma volt az a vászon, amire a film alkotói felfesthették fantasztikus történetüket. Ez a társasjáték azért is rendkívüli, mert gyerekkorunk nagy élménye volt, és az egész család számára szól valamiről. Hányszor átéltük annak idején, ahogy a függöny lassan felemelkedett, és apránként kiderült, az ellenfelünk hová helyezte a hajóit, és hol kell lecsapnunk legközelebb. Ez vezet a győzelemhez, ezért izgalmas ezt a feszültséget a mozivászonra transzponálni.”

Bár ma már a rombolóké a főszerep, a csatahajó néven ismert hadigépezet a tengeri ütközetek döntő ereje volt a második világháborúban, és hadrendben maradt egészen az 1991-es első iraki háborúig. „A csatahajóknak iszonyatos tűzereje volt, és úgy építették meg őket, hogy sokáig bírják az ellenséges gránátok becsapódását” – magyarázza Stuber.

A film alkotói számára tehát adott volt a címszereplő, de fordulatos történetre és hús-vér karakterekre is szükségük volt, no meg titokzatos ellenségre, akivel a rokonszenves hősök szembetalálják magukat a nyílt tengeren. „Az az ötletem támadt, hogy a hadihajók űrlényekkel ütköznek meg – meséli Berg. – De tudtam, a film csak akkor fog működni, ha a karakterek sorsa lendíti előre a cselekményt, a sok számítógépes trükk meg lövöldözés és robbanás csak hab lehet a tortán.”

Berg a Red forgatókönyvíróit, Erich és Jon Hoebert kérte a történet kidolgozására. A testvérpár 2009 tavaszán ült le először beszélgetni a rendezővel. „Nagy számnak találtuk, hogy tengeri csatás filmre kaptunk megbízást – mesélik a forgatókönyvírók. – Régóta nem készült olyan film, amelyben az amerikai haditengerészet ilyen fontos szerepet kapott volna. Az összes modern fegyvert bevethettük, ráadásul szemtől szemben folyik a harc, nem úgy, hogy messziről cirkálórakétákat lődözünk az ellenségre.”

A minél alaposabb felkészülés érdekében a testvérpár három napot töltött a USS Preble rakétarombolón a nyílt tengeren. „Elképesztő volt látni, milyen profin és lelkesen dolgozik a legénység – mesélik. – Mindent megmutattak a hajón, megismertük a szaknyelvet és azt is, milyen technikai és hadieszközöket használnak. Harci helyzeteket szimuláltak, hogy minél élethűbbre írhassuk a film cselekményét.

A forgatókönyvírók és Berg azzal az ötlettel játszottak el, mi történik, ha idegen lények válaszolnak azokra az üzenetekre, amelyeket a NASA küld hat éven át egy Föld típusú bolygóra egy másik galaxisban. A G bolygó lakói balszerencsénkre eljönnek hozzánk, hogy kiaknázzák erőforrásainkat, hiszen élőhelyük hasonlít a miénkre.

A forgatókönyv fejlesztése során az alkotók megtalálták a módját annak, hogyan építhetik be a filmbe a játék koncepcióját. A címszereplő – a csatahajó – felléptetése eleve adott volt, de sikerült három másik jól felszerelt hadihajót is beilleszteni a játékba.

„Pete ötlete volt, hogy a mi hajónk is vakon tüzel az ellenségre, akárcsak a játékban – világít rá Sarah Aubrey producer. – Az idegenek ugyanis még az elején kilövik az összes radarját. Ennek eredményeként hőseink nem látják, hol vannak a célpontok. Hoppernek és Nagata kapitánynak, a Myoko romboló parancsnokának gyorsan ki kell találnia, hogyan kutassák fel az ellenséget, különben szétlövik a hajójukat. Hoppernek nincs ötlete, erre Nagata elmagyarázza, náluk otthon, Japánban milyen módszert alkalmaztak a hajók bemérésére.”

Berg és a forgatókönyvírók megtudták, hogy a hawaii partvidék mentén cunamibóják sorakoznak, ezekkel lehet háromszögelni azokat a pontokat, ahol a vízáramlás tengerrengést jelez. „A bóják figyelik, hol változik meg hirtelen a víz áramlása, mert ez cunami közeledtére utal – folytatja Aubrey. – Nagata a filmben felvázol egy rácsot, amin a jelzőbóják vannak, ezt adják ki a hajó radarképernyőjére. Ez a rács a közönség számára ismerős lesz, mert pont ilyen van a társasjátékban is: a játékos rajta regisztrálja a lokalizált ellensége hajók pozícióját.

 


Benépesül a fedélzet

 Amint a cselekmény alakot öltött, a film készítői nekiláttak, hogy érdekes karakterekkel népesítsék be a történetet: ők lettek azok a hősök, akik az idegenek nyomába eredtek, miután felfedeztek egy Oahu partjai mellett úszó különös leletet. Ekkor csatlakozott a stábhoz Duncan Henderson producer, aki a tengeren játszódó nagyszabású filmek mesterének is nevezhető (Kapitány és katona: A világ túlsó oldalán /Master and Commander: The Far Side of the World/), A Poseidon-katasztrófa, Viharzóna /The Perfect Storm/).

A film készítői a felkészüléskor nem csak rombolókon tettek látogatást, de felkeresték Floridában a haditengerészet különleges kommandósait is (Special Operations Command – SOCOM). Lenyűgözte őket, mennyire felkészültek ezek a fiatal nők és férfiak, akárcsak az, milyen veszélyes feladatokat hajtanak végre. Nyilvánvalóvá vált, hogy ha úgy hozza a sors, ezek a tengerészek akár az életüket is kockára teszik parancsteljesítés közben.

A film főhőse, Hopper kitalálásakor Berg és a Hoeber fivérek olyan karaktert álmodtak meg, aki kénytelen gyorsan felnőni. Ez a forrófejű srác mindig csípőből lő, amíg a haditengerészetnél meg nem kell tanulnia, mi a fegyelem – elsősorban a saját bátyjától. Stone-t nagyon frusztrálja az öccse hebehurgyasága, ezért folyton arról papol neki, hogy kapja össze magát. „Ez a testvéri szeretet magas szintű megnyilvánulása – ironizál Aubrey. – De ettől még Stone továbbra is keresi a bajt, és hajlamos előbb ütni, mint kérdezni.”

„Szerintem a Csatahajó önéletrajzi ihletésű – nevet Goldner. – Hopper több értelemben is Pete alteregója. Leginkább azt szeretem benne, hogy fájdalmas őszinteséggel megy neki minden konfliktusnak, eszébe sem jut, hogy kompromisszumokat köthetne. Ez teljesen Pete-re vall, olyan karaktert hozott létre, akivel a közönség mindenképpen azonosulni akar. Hopper kemény csávó, emiatt sokszor meggyűlt már a baja, de képes fejlődni.”

Hopper szerepét Taylor Kitsch kapta, aki régi munkatársa Bergnek, együtt dolgoztak a Péntek esti fények című tévésorozatban. Ennek a barátságnak köszönhető például, hogy a színész 12 év után hajlandó volt teljesen lenyíratni a haját. Kitsch nagyon kíváncsi volt, miként alakul a testvérpár kapcsolata. „Hopper története egy balhéval indul a filmben – magyarázza a színész. – Lopáson kapják, ezért belép a haditengerészethez, ahol leborotválják a fejét, és a végén parancsnok lesz belőle. Egy színész ennél nem kívánhat különb feladatot. Látod, hogyan szenved, amint egyik csapás éri a másik után, aztán ott áll a parancsnoki hídon kapitányként. Hopper sosem vágyott ilyen karrierre, de hirtelen rázúdultak az események, és a rendkívüli körülmények hatására képes a legtöbbet kihozni magából. Bár a haditengerészet katonája, a lelke mélyén semmit sem változott. Megmenti a világot, de ettől még ugyanaz a makacs srác maradt, akivel az elején találkoztunk.”

Hogy mi a bátyja szerepe? – folytatja a színész. – Stone célt ad az életének, és Hopper rakétái ettől indulnak be. Kezdetben a srác nem akart semmilyen erőfeszítést tenni, mert félt, hogy kudarcot vall. Inkább úszott volna az árral, mert ebből nincs baj, de aztán rá kellett jönnie, mégiscsak muszáj vállalnia a kockázatot.

Kitsch bátyját egy másik híres sorozatsztár, Alexander Skarsgård játssza, aki jelenleg a True Blood – Inni és élni hagyni című széria egyik főszereplője. A fegyelmezett Stone parancsnok meggyőzi renitens öccsét, hogy lépjen be a haditengerészethez, mert ezzel rendbe tudja tenni az életét. 

Mint kiderült, a híres svéd színész, Stellan Skarsgård legidősebb fia otthon van a Csatahajó társasjáték világában: kisfiúként sokat játszotta, náluk úgy hívják, Sänka Skepp (Süllyeszd el a hajót). „Nagyon tetszett, hogy a két fivér mennyire ellentéte egymásnak – meséli Alexander Skarsgård. – Stone sikeres, motivált, elvégezte a Haditengerészeti Akadémiát. Imádja az öccsét, de nem egészen biztos benne, mivel használhat neki a legjobban. Hopperből ugyanis hiányzik a késztetés, hogy szép karriert fusson be. Stone stratégiája végül az lesz, hogy hagyja az öccsét hibázni, mert így tanulhat minden kudarcából. Nem kíméli Hoppert, de érezni, hogy mindketten bármikor tűzbe mennének a másikért.”

A szerep minél hitelesebb megformálása érdekében Skarsgård azt kérte, hogy eltölthessen pár napot a USS Benfoldon, ahol megfigyelheti a parancsnokot és beosztottait feladatteljesítés közben. Bár a színész számára a haditengerészet sok újdonsággal szolgált, maga a katonaság nem volt idegen számára. Mielőtt eljátszott volna egy tengerészgyalogost az HBO komor hangvételű Gyilkos megszállás (Generation Kill) című minisorozatában, antiterrorista tengerészgyalogos-kiképzésen vett részt Svédországban.

Skarsgård mostani felkészülése egybeesett a 2010-es, kétévenként megrendezett RIMPAC hadgyakorlattal, amely a világ legnagyobb haditengerészeti megmozdulása 12 ország részvételével a hawaii partok közelében. A RIMPAC szervezője és irányítója az Amerikai Haditengerészet, részt vesz benne az Amerikai Tengerészgyalogság, az Amerikai Parti Őrség, a Hawaii Nemzeti Gárda és az Amerikai Csendes-óceáni Flotta, valamint meghívják a Csendes-óceán térségében található szövetséges országok haditengerészeti egységeit is.

A haditengerészet teljes támogatását élvező Berg filmstábokat küldött négy hajóra, hogy rögzítsék a hadijátékok legizgalmasabb pillanatait, és elképesztő felvételeket készítsenek a flotta nyílt tengeri manővereiről. Az operatőrök rohamcsónakokon és helikoptereken is dolgoztak, s az így, akció közben birtokukba jutott anyagokat az alkotók beépítették a forgatókönyvbe.

Skarsgårdhoz hasonlóan elitkatonát játszik a Csatahajóban Rihanna, akinek ez az első filmszerepe. A Grammy-díjas énekesnő Hopper egyik társát, a kőkemény Cora Raikes gépágyú-kezelő tizedest alakítja. Rihanna boldog volt, mert pontosan rá írták a szerepet. „Raikesszel nem ajánlatos ujjat húzni – mondja a barbadosi származású szupersztár. – Ugyanolyan kemény, mint a fiúk, ami igazán nekem való szerep, mert én is jó pár orrot betörtem gyerekkoromban. A karakter tele van rengeteg nyers energiával, aminek nagyon örültem, mert így végre olyannak láthat a közönség, amilyennek nem szokott. Vicces volt arra gondolni, hogy ezentúl a gépágyús Raikest is látják bennem, nem csak Rihannát.

Mivel Rihanna első színésznői feladatáról volt szó, Berg technikai tanácsadót rendelt ki mellé Jacquelyn Carrizosa személyében. Az énekesnőnél egy évvel fiatalabb haditengerész három éve szolgált a USS Ronald Reagan repülőgép-hordozón. Carrisoza gépágyú töltőkezelő volt, akit Berg focizás közben pillantott meg először a 2010-es RIMPAC során.

Szerettem volna, ha Rihanna látja, úgy is lehet valaki tökös hazafi, hogy közben nőies és szexi – meséli Berg. – Ő volt az egyetlen lány, aki a csapatban a sok kigyúrt srác mellett focizott. Agyon volt tetoválva, és durva bandapólót viselt. Kegyetlenül belevaló tengerésznek tűnt, akire minden helyzetben lehet számítani. Úgy éreztem, kiváló példakép lehet Rihanna számára, és tényleg nagyon jól kijöttek egymással.”

Oahu teljhatalmú urát Liam Neeson alakítja – ő Shane admirális, a Csendes-óceáni Flotta főparancsnoka. A sztárnak megvan a maga módszere, mi alapján dönti el, szerepet vállal-e egy filmben. „A forgatókönyv mindent elárul, a Csatahajóét pedig nem tudtam letenni – magyarázza Neeson. – Ez olyan, mint a lakmuszpróba. Elkezdtem olvasni, és már a hetvennyolcadik oldalnál jártam anélkül, hogy egy csésze teát vagy egy pohár vizet ittam volna. Az akciók úgy söpörnek végig a történeten, mint a hurrikán, miközben a karakterek jellemfejlődése is izgalmas.”

Mivel Neeson játszott már néhány kemény fickót, az admirális szerepe sem okozott neki problémát. „Az külön inspirált, hogy Pearl Harborban és a Missouri csatahajón forgattunk. Nem kellett megerőltetnem a fantáziámat, ott lüktetett körülöttünk a történelem.”


A film szereplői

 TAYLOR KITSCH (Hopper) legközelebb a Savages című Oliver Stone-filmben lesz látható, amelyben az általa alakított karakter egy mexikói drogkartellel száll szembe – vezetői Salma Hayek és Benicio Del Toro.

A színész a kanadai British Columbiában nőtt fel, 2002-ben New Yorkba költözött, ahol Sheila Grey színi tanodájában kezdett tanulni. Első játékfilmszerepét 2006-ban kapta a kultikus Kígyók a fedélzeten (Snakes on a Plane) című akcióthrillerben Samuel L. Jackson oldalán.

Peter Berg rendezővel a Péntek esti fények című sorozatban dolgozott először (amelyet Berg saját, azonos című filmjéből rendezett).

További fontosabb filmjei: John Carter, A Bang Bang Klub (The Bang Bang Club), Gospel Hill, A testvériség (The Covenant), Dögölj meg, John Tucker (John Tucker Must Die), X-Men kezdetek: Farkas (X-Men Origins: Wolverine).

 

Alexander Skarsgård (Stone) gyorsan Hollywood egyik legkeresettebb fiatal színésze lett. Színészi pályafutását nyolcévesen kezdte Svédországban, majd folyamatosan szerepelt filmekben és a televízióban. Az angliai Leedsben és New Yorkban tanult színészmesterséget, és hazájában hamar sztárrá vált. Egy 2001-es Los Angeles-i kiruccanásnak köszönhetően szerepet kapott Ben Stiller Zoolander – A trendkívüli című vígjátékában.

Svédországban olyan színpadi produkciókban szerepelt, mint a Nem félünk a farkastól és a Vérnász, 2003-ban pedig saját forgatókönyvéből megrendezte első filmjét (Att döda ett barn - Gyerekgyilkosság).

A nagy amerikai áttörést az HBO minisorozata, a Gyilkos megszállás (Generation Kill) hozta meg számára, a kritikusokat és a közönséget egyaránt lenyűgözte alakításával. Rögtön ezután megkapta az ezeréves viking vámpír szerepét a True Blood – Inni és élni hagyni című sorozatban, amelynek immár az ötödik évadja van készülőben.

 

RIHANNA (Raikes) 24 éves kora ellenére nemzetközi szupersztárnak mondhatja magát. A barbadosi születésű szépség néhány év alatt újradefiniálta a popzenét, 2011-ben pedig a divatvilágba is betört. Mindössze 23 évesen a legfiatalabb alkotó lett a Billboard történetében, aki 11-szer végzett a Hot 100 toplista élén.

Számos díja között hat Emmy, öt American Music Award, 18 Billboard Music Award és három MTV Video Music Award található. A youtube-on több mint kétmilliárd letöltéssel ő a legtöbbet kattintott szóló előadó, a Facebookon pedig a legnépszerűbb női előadó több mint 53 millió rajongóval, míg a Twitteren több mint 14 millióan követik.

 

LIAM NEESON (Shane admirális) napjaink egyik legjelentősebb jellemszínésze, aki az utóbbi években akciósztárként is egyre több rajongót szerez világszerte. Steven Spielberg Schindler listája (Schindler’s List) című filmjében nyújtott alakításáért Oscar®-ra jelölték, számos díjat nyert Michael Collins, a híres ír szabadsághős megformálásáért, a kritikusok rajongtak a Kinsey – Mindenki másképp csinálja címszerepében nyújtott teljesítményéért.

Az utóbbi évek több filmsikere fűződik a nevéhez: Fehér pokol (Grey), Ismeretlen férfi (Unknown), A következő három nap (The Next Three Days), A szupercsapat (The A-Team), A titánok harca (Clash of the Titans), After.Life, Chloe – A kísértés iskolája.

Válogatott filmográfiája: Elrabolva (Taken), A másik férfi (The Other Man), Mennyei királyság (Kingdom of Heaven), Batman: Kezdődik (Batman Begins), Igazából szerelem (Love Actually), Atomcsapda (K-19: The Widowmaker), Star Wars: I. rész – Baljós árnyak (Star Wars: Episode I – The Phantom Menace), A nyomorultak (Les misérables), Rob Roy, Nell, a remetelány (Nell), Férjek és feleségek (Husbands and Wives), Darkman, Az ideális gyanúsított (Under Suspicion), A misszió (The Mission), Excalibur.


   A film alkotói

 PETER BERG (rendező / producer) sokoldalú filmes: forgatókönyvíróként, rendezőként és színészként is ismert. Első rendezése a Ronda ügy (Very Bad Things) volt, majd Az Amazonas kincse (The Rundown) és a Péntek esti fények (Friday Night Lights) következett. Az utóbbi évek nagy sikerei közé számít a Hancock és A királyság (The Kingdom).
Színészként jegyzi a Füstölgő ászok (Smokin’ Aces), a Collateral – A halál záloga, a Corky Romano – A kezes farkas, a Cop Land, a A hatodik hang (Girl 6), a Pofonláda (The Great White Hype), a Végső csábítás (The Last Seduction), az Éjfélre kitisztul (A Midnight Clear), a Sokkoló (Shocker) és a Late for Dinner című filmeket.

A New York-i születésű filmes (akinek édesapja a haditengerészet történetét kutatja) a Csatahajó mellett több projektet fejleszt Film 44 nevű cége égisze alatt, köztük a Lone Survivor címűt. A film megtörtént eseten alapuló története Afganisztánban játszódik, és a tálibok által csapdába ejtett tengerészgyalogosok megrázó történetét meséli el.

 

JON HOEBER & ERICH HOEBER (forgatókönyv) legutóbbi sikere a Bruce Willis, Helen Mirren és John Malkovich főszereplésével készült Red volt.

A testvérpár további munkái: Vakító fehérség (Whiteout), Amerikai bérgyilkosnő (Montana).

 

SCOTT STUBER (producer) legutóbbi sikerei: Védhetetlen (Safe House), Szerelem és más drogok (Love and Other Drugs), Páros mellékhatás (Couples Retreat), Derült égből szerelem (Love Happens).

Hamarosan a mozikba kerül a Ted című vígjátéka Mark Wahlberg főszereplésével, illetve a Keanu Reeves neve fémjelezte 47 Ronin (47 Ronins), amely részben Magyarországon, a rákospalotai filmstúdióban készült. Stuper nyolc éven át felügyelte a Universal stúdió produkcióinak gyártását, tucatnyi sikerfilm elkészítése fűződik a nevéhez: King Kong (King Kong), Bőrnyakúak (Jarhead), Egy csodálatos elme (A Beautiful Mind), Vágta (Seabiscuit), A remény bajnoka (Cinderella Man), München (Munich), Apádra ütök (Meet the Parents), Vejedre ütök (Meet the Fockers), A Bourne-rejtély (The Bourne Identity), A Bourne-csapda (The Bourne Supremacy), Egy fiúról (About a Boy), 40 éves szűz (The 40-Year-Old Virgin), 8 mérföld (8 Mile), A múmia (The Mummy) filmek, Amerikai pite (American Pie) filmek, Péntek esti fények (Friday Night Lights), Segítség, apa lettem! (The Family Man), Hajrá, csajok (Bring It On).
További fontosabb filmjei immár saját cégének (Bluegrass) égisze alatt: Én, a nő és plusz egy fő (You, Me and Dupree), Szakíts, ha bírsz (The Break-Up), Királyság (The Kingdom).

 

 


További magyarhangok:

Ordy ... Jesse Plemons (Orosz Ákos)

Mick (Gesztesi Károly)
Kolovratnik Krisztián, Zámbori Soma, Király Attila, Simonyi Balázs, Görög László,  Varga Rókus, valamint Hajdu B. István & Faragó Richárd

A magyarszöveget írta: Speier Dávid
A szinkront rendezte: Nikodém Zsigmond



Hozzászólások:
Oldalanként
Nagy Gyula 2013.01.16 23:30:48
Még sajnos nem láttam de Gáti Oszkár Oké a legjobb Liam Neesonak-nak Földes Eszter kinek jó ?Brooklyn Deckernek-nek Gubás Gabi bejött a Kellékfeleség c filmben is de Vadász Beát is eltudnám neki képzelni legközelebb.

Nincs ilyen mappa: truemovies
Csiripel a csiripke

Tartalomjegyzék