Főoldal

















Pilot/Pajtások - Amazon (3. kör)

Az Amazon harmadik évad próbálkozik saját gyártású sorozatok kreálásával. Eddig nagyon színes palettán mozognak, én mégsem találtam meg benne a leginkább nekem valót. Tavaly nagy várományos volt nálam a John Goodman főszereplésével forgatott Alpha house, de valahogy a pilotnál nálam kisiklott a történet. Szerencsére az Amazon látott benne fantáziát, így elkészülhetett a második évad is. No de az idei pilot szezonban már sokkal érdekesebb produkciókkal hívta fel magára a figyelmet az online szolgáltató.




THE COSMOPOLITANS

Bevallom engem csupán Adam Brody Narancsvidékes múltja miatt érdekelt ez a produkció, de amikor elkezdtem nézni azonnal belezúgtam a szörnyen fiatal, de már házas Carrie MacLemore-ba. Ő valahogy teljesen rabul ejtett bájos kisugárzásával és élettel teli megjelenésével. Megvan benne a kellő ártatlanság, ami egy déli amerikai lányt olyan ellenálhatatlanná varázsol, hogy még Párizs romlottsága sem képes tönkre tenni azt.

Karakterek szintjén nem alkotott olyan maradandót, mint a dialógusok természetességével. Túl sokat nem is tudunk meg róluk, amit meg igen az mind elmerül a szerelmi életük csődjében. Akkor miért működhetett egy olyan pilot, ahol a karakterek teljesen átlagosak, már-már jellegtelenek? Ez egy nagyon érdekes kérdés, hiszen a megvalósítása egy dramedy esetében édes keveset tud hozzáadni a végeredményhez. Annyira még a hangulatot sem tartom kiemelkedőnek, bár a művészfilmes beütés nagyon érződik rajta, holott ebből semmi sem látszik a képi világban. Bár nem kenyerem az európai filmek világa, pláne nem az efféle főként dialóg fókuszált elbeszélésmód, itt valahogy mégis az volt az érzésem, hogy eltudnám még nézni egy darabig. Jól esett, és a maga csalfa módján még talán el is bűvölt egy pillanatra.

Érdekes lenne sorozatként ez a produkció, ugyanis a Párizsban játszódó történet közelebb áll az amerikaiak elképzeléséhez a francia újhullámról semmint a tipikus sorozatok felfogásához. Ez azt jelenti, hogy bár a bevezető epizód igazából nem is vezet be bennünket sehova, csupán bekapcsol minket egy a Francia fővárosba keveredett baráti társaság mindennapjaiba. Pontosabban egyetlen napjába, ahol találkoznak egy lánnyal, majd a kávézóbeli borozgatás és flashbackes beszélgetést követően egy viszonylag előkelő francia buliban kötnek ki.

Sokkal inkább volt filmes hatása a pilotnak, és inkább a különlegessége miatt folytatnám a kalandjaikat, mert őszintén bevallom, hogy túl nagy potenciált nem láttam benne, hogy élvezetes sorozattá kovácsolódjon. A szereposztása jó, a szituációk működnek és a dialógusokban pedig hatványozottan erős a széria és mivel ilyet manapság nagyon ritkán látni kíváncsiságom majdhogynem határtalan vele szemben. Mélyen legbelül bízom abban, hogy egy kicsit komolyabb Miért pont Brian? jellegű feelgood sorozattá állhat össze a produkció, amit azért néz az ember, mert egy pillanatig úgy érzi, hogy abban a milliőben él. És valljuk be őszintén, ez alapján ki ne akarna Párizsba költözni azonnal?



HYSTERIA

Nyílván ezt is egy főszereplője miatt néztem meg. Mena Suvari megérdemli a képernyőnlévést annak ellenére is, hogy nem váltotta be a jó tizenöt éve hozzá fűzött reményeket. De most legalább itt van és rácáfolhat a showbiznisszre. Talán helyenként még lehetősége is van erre, noha nekem végig az volt a benyomásom, hogy a pilotban erre túl sok teret nem kapott. Egy teljesen átlagos dokinőnek tűnik, amolyan Sydney Prescott féle múlttal.

A Hysteria alapjaiban véve egy thriller sorozat benyomását szerette volna kelteni. Legalábbis a leírások alapján nekem ez volt az elképzelésem a sorozattal szemben és valahol az is, de persze idővel előjöttek a valóságos elmélettel, mely azért egy kicsit rombolt az illúzióból, hiába varázsolta sokkal természetesebbé az elképzelést a sorozat hátterében. Átlagéletkort tekintve a sorozat inkább épít a fiatalabbakra, meglovagolva a körükben oly népszerű hullámokat - miközben hülyévé teszi a nem annyira fiatalokat-, kihasználva ezáltal a témában rejlő paráztatási faktort. Csak ami működik mondjuk az első Mezsgyében az itt kicsit nyakatekertnek hat már.

Főhősnőnk akkor érkezik vissza szülővárosába, mikor a helyi orvos felhívja, hogy egy olyan vírus ütötte fel a fejét, melyhez szüksége van a nő szakértelmére. A nő hazamegy, hogy felderítse a dolgok hátterében álló jelenséget, ám miközben meg kell küzdeni saját múltjának bizarr démonaival, rájön hogy amivel itt szemben állnak az a legveszedelmesebb kór mindközül. Vajon sikerül-e megállítaniuk a terjedését vagy senki sem úszhatja meg?

Ebből azért szeretnék mondjuk egy 10 részes sorozatot látni, mert egyszerűen kíváncsi vagyok, hogy mire húznák fel az évadot, mennyire kerüle mondjuk előtérbe a 17 éves lány zsarolós kapcsolata a rendőr ex-szeretőjével és vajon sikerül-e valami értelmet csiholni a pilotban megjelent keretbe, melyet valamilyen szinten elmagyaráztak ugyan, de nekem akkor sem állt össze. Bőven akad kérdés és mivel az idei termésből messze ez tűnik a legérdekesebbnek, így egyértelmű, hogy ez lenne az, amit bevállalnék. Persze egy év az rengeteg idő, addigra úgyis elfelejtem.



HAND OF GOD

Témája miatt ez érdekelt a legkevésbé a pilotok közül, de talán épp az elvárások hiányának köszönhetően ez okozta a legnagyobb meglepetést. Ez a több, mint 60 perc nem csak egy korrekt alapozás volt, de lényegében teljesen sikerült lekötnie és lefektetnie a karakterek két oldalát. Nehéz lenne megfogalmazni, hogy mi is fogott meg annyira ebben a produkcióban, hiszen még magam se értem tekintve, hogy tele van vallási és politikai megnyílvánulásokkal, azokat pedig A férjem védelmébenen kívül sehol sem tudom elviselni. Itt valamiért azonban máris kattintottam volna a folytatásra.

Messze a legígéretesebb szereposztással rendelkezik, hiszen itt van maga a Pokolfajzat és a Hidegsebész is, hogy egymástól látszólag elidegenült házaspárt formáljanak meg, akikről sosem tudhatod melyikük is a veszélyesebb. Meg aztán itt van Hope nagyapja is, az a Garret Dillahunt, aki remek drámai színész, de nekem valamiért sokkal szimpatikusabb komédiában, mint vallástól ittas bűnözőként. Alona Talt pedig régen nem láttam, most pedig egy igazán érdekes szerepben tetszheleghet, melyben egy megerőszakolt nőt játszik, akinek a férje öngyilkosságot követett el miután mindazt végig kellett néznie.

Drámából bőven kijutott ebbe a bevezető epizódba. Idegösszeomlást követően mesztelenül tér magához az erkölcsileg romlott bíró, aki Isten küldöttének képzeli magát. Persze az ő indíttatásai sokkal személyesebbek, mint mondjuk Walter White-é voltak. Ő ugyanis mindent alá rendel a küldetésének és célja elérésétől semmilyen eszköz használatától nem riad vissza. Nyílván ő a legérdekesebb pontja a történetnek és a körülötte lévő jelenségek hatására próbálnak a többiek valamiféle érdekességet kicsikarni magukból. Ami helyenként megy is. Számomra a nyitó óra legnagyobb kérdése az volt, hogyan kerül a képbe az egykori színészből pappá avanzsálódott fickó egyháza és miként mosták át a bíró agyát abban a három napban, amely kiesett a számára. Nyílván ezek és az utolsó képsorokon felvetődött kérdésekre nem kaptunk választ. Éppen ezért érdekes is volna folytatni a történet, mert itt nagyon kíváncsi vagyok milyen nagyobb ügy állhat a kicsik hátterében. Mert hogy itt is minden összefügg mindennel az egészen biztos.

Nívós szereplőgárda ide, remekül tálalt első óra oda, az én sorsom már valahol a főcíménél eldőlt. Onnantól kezdve, ha akartam volna se eresztett volna a széria és nem csak azért mert manapság a főcímek ritkák, de még az ilyen hatásosak! Szerelemnek azért nem nevezném a produkciót, de az kétségtelen, hogy a figyelmem alaposan felébresztette. Ritka, amikor ennyire leköt egy produkció ennyi ideig a maga rideg atmoszférájával együtt. Noha az építkezős szál jelenleg a legkevésbé sem hozott lázba, jobban érdekel a legjobb barát és a feleség története, de természetesen továbbra is Ron Perlman figurája a kulcsa a szériának. Ráadásul ebben a pilotban van minden idők egyik legmegalázóbb jelenete is.




The Cosmopolitans - 10/7
Hysteria - 10/6
Hand of God - 10/8



Hozzászólások:
Oldalanként
Nincs ilyen mappa: truemovies
Csiripel a csiripke

Tartalomjegyzék