Egy kicsi, de roppant elszánt csapat, néhány nagyratörő elképzelés, jó adag kitartás és egy fiatal rendező – akinek az volt az álma, hogy gyerekkora nagy kedvenceivel forgathasson – kellett ahhoz, hogy megszülethessen az első magyar egész estés science fiction, a Thelomeris.
Hatvani Balázs (Indiai cseresznye) 2006-ban azzal az elgondolással fogott neki a Thelomeris elkészítésének, hogy olyan szórakoztató magyar filmet hozzon létre, mely a nemzetközi porondon is megállja a helyét. Az állami pályázati rendszertől függetlenül, a produkciót és a gyártó céget abszolút nulláról sikerült felépíteni, önerőből és külső magánbefektetők segítségével. A rendező – egyben a forgatókönyv szerzője – mindezzel azt szeretné bebizonyítani, hogy egy magyar filmalkotás a saját lábán is életképes lehet.
Az elmúlt közel öt évben az alkotók azért dolgoztak, hogy a kiváló magyar színészgárda (Dörner György, Viczián Ottó, Kerekes József, Rudolf Péter és Szakácsi Sándor) mellett külföldi kollégák elismerését is megszerezzék. Ennek eredményeképpen nem kisebb személyiséget sikerült megnyerni a film számára, mint Mark Hamill, akit a Star Wars klasszikus trilógiáján átívelő Luke Skywalker-e tette világhírűvé és rajongók ezreinek örökzöld bálványává. Szinkronhangként pedig a Batman animációs filmváltozat emblematikus főgonoszának, Jokernek kölcsönzi a hangját. A színész jelenleg egyébként második rendezésén munkálkodik, mely saját képregény adaptációján, a „Dark Pearl”-ön alapszik. Hamill nem csak kiemelt szereplője, de kreatív konzultánsként teljes mellszélességgel támogatója is a produkciónak.
A producerek tárgyalás alatt állnak más „húzó nevekkel is,” akiknek a szereposztásbeli megjelenése már majdhogynem biztosnak mondható. Ilyen Christopher Lloyd a Vissza a jövőben trilógiából, az X-Akták Scully ügynöke, azaz Gillian Anderson, James Purefoy (Róma – Marcus Antonius) vagy DJ Qualls a Cool túrából,
A történet szerint Thelomeris sötét és sivár metropoliszát csupa titokzatosság lengi körül. Az emberek a napfénytől elzárt, szürke utcák és az ég felé magasodó épület-gigászok falai között szabad akarat nélkül egyetlen céllal élik monoton hétköznapjaikat; hogy a hatalmas Óragyár működjön, és egymás után gyártsa az óraszerkezeteket. Azt viszont senki sem tudja, hogy miért van szükség ennyi időmérőre, és hova kerülnek elkészültük után. A város leghatalmasabb embere, a Gyár vezetője egy nap úgy dönt, hogy megállítja az orwelli világot hajtó fogaskerekeket és felszabadítja a lakosok legvégsőkig lekötött energiáit. A Gyár leállásával azonban nem evilági erők ébrednek fel évezredes álmukból és már nem csak a város, hanem maga a Sors és Idő lesz a tét.
Az első igazi magyar steampunk stílusú sci-fit eredetileg HD-technikával vették fel, de később Red kamerára újraforgatták az egész anyagot. Végül a tervek szerint 3D-ben kerül a mozikba. A jelenetek 80%-át digitálisan módosították az utómunkálatok során, amely a beharangozó videó alapján rendkívül látványos és magával ragadó képi világot eredményezett.
A City of Time alcímet viselő film nemcsak műfajilag és financiálisan lehet úttörő, a készítők fontos szerepet szeretnének vállalni abban, hogy kitapossanak egy, a fiatal filmes generációk által a későbbiekben majd jól járható ösvényt, mely könnyebb bejárást jelenthet a nemzetközi terepre. Ennek érdekébe egy oktatási projekt kidolgozásán is tevékenykednek, amelyben átadva tapasztalataikat hozzásegíthetnek mindehhez.
A Thelomeris bemutatóját az év végére-jövő év elejére tervezik. Mi pedig mi mást is kivánhatnánk, mint, hogy ez az Idő mihamarabb eljöjjön!
– Be Bo
Looking forward to reading more. Great blog article.Really thank you! Will read on…