Főoldal

















Bosszú: Tóth Enikő főszerepben

"Mielőtt bosszút állnál valakin, két sírt áss." (Confucuis, i.e. 504)

A sorozatra most nem különösebben szeretnék szót pazarolni, hiszen foglalkoztunk már vele néhányszor az elmúlt évadban. Legyen elég annyi, hogy részünkről a második legjobb drámasorozatként könyveltük el a 22. részt követően, és bár aggódunk a jövője miatt, az első évadot mégsem szűntünk meg imádni. Emily vanCamp csodálatos, de ez elmondható mindenki másról is. Így kezdjük rögtön a konklúzióval: A Bosszú akkor is nézős sorozat lenne, ha rossz lenne. De nem az.




Ám ennek a cikknek az apropója sokkal inkább a hazai változat bemutatása. Kertész Andrea szinkronját amennyire képes vagyok szeretni, legalább annyira könnyen tudnám támadni is. Akadnak jó húzások benne dögivel, de a mellényúlások fülsértőek tudnak lenni.


A főszerepre Földes Esztert szemelte ki, aki napjaink egyik messze legjobb és legtehetségesebb ifjú színésznője. Hangja kellemes, játéka élvezetes. Az egyetlen bibi ezzel a párosítással, hogy Emily vanCamp ezzel a szereppel épp kitör(t) a jókislányos imageből, amiből Eszter hangja jóvoltából a hazai verzióban nem sikerül. Eszter egy túl kedves hang, de éppen ez a jámborság és a tehetsége az, ami miatt valami furcsa mód mégis remekül tud idomulni a színésznőhöz és a játékához. Így hát ami elsőre furcsa volt az hamar megkedvelésre lelt.

Ám kétség sem férhet hozzá, hogy ebben a leosztásban aki előtt fejet kell hajtani, az nem más, mint Tóth Enikő, aki Madeline Stowe gonosz, kétszínű figurájának kölcsönzi hangját. Ritkán hallhatjuk sorozatban a művésznőt (volt egyáltalán valamiben az elmúlt 10 évben?), de amikor mégis felbukkan, akkor nem csak Julia Roberts elevenedik meg lelki szemeink előtt, hanem egy álomnő is. Tessék ezt úgy érteni, hogy Tóth Enikő hangja közel áll a tökéletes femme fatale típusú hölgyekéhez.

Férjét Rosta Sándor alakítja (kicsit jobb is a színészhez, mint az eredeti hangja), lányát pedig Kelemen Kata. Róla még nem döntöttem. Ellenben Daniel jó hangot kapott. Pontosabban van az a nézőpont, ahonnan Posta Victort jónak tudom kikiáltani ebben a felállásban.

Aztán itt van nekünk a nagy favorit, a Jack Portert megformáló Nick Weschler, akinek be kell érnie Szabó Máté vagányságával. Hosszútávon abszolút nem örömteli a páros, hiába vizsgáztak "átlagos" szinten az első találkozáskor. Persze Máté még mindig bőven az egyik legjobb szóba jövő lehetőség a sok közül. Pláne, ha azt nézzük, hogy az öccsének Kossuth Gábor a hangja. Ő honnan jött? Ne értsetek félre, kedvelem Kossuth hangját, de egyszerűen annyira lelóg és irritáló Declanen, hogy fáj hallgatni. Ismét, nem az alakításával van bajom, hanem a párosítással.

Nolannek Moser Károlya abszolút nyerő választás. Furcsa ugyan, de egyáltalán nem érdemes temetni a kettőst. Már csak azért sem, mert több lehetőség szorult beléjük, mint az angol akcentussal beszélő Ashley figurájába, akit Molnár Ilona egyszerűsít le, szokása szerint. Lydia szerepében Orosz Annát hallhatjuk majd még néhányszor a későbbiekben, de majd nagyobb teret kap az epizód végén csak hanggal bemutatkozó Haas Vander Péter féle "magánkopó"/háziöleb figura is.

Összegezve egy remek sorozat kapott kellemes, de átlagos szinkront két brutál jó hangú, nevű színésznővel a főszerepben. Szinkronkedvelőknek már csak miattuk is érdemes nézni, a többieknek pedig csupán mélyen ajánlott követni a Bosszú című sorozat első évadát. A tengerentúlon már közeleg a második évad bemutatója.



Hozzászólások:
Oldalanként
Nincs ilyen mappa: truemovies
Csiripel a csiripke

Tartalomjegyzék