Már nem első alkalommal találkozom olyan reklámmal, ahol olyanok kérnek engem pénzköltésre, akik SAJNOS már nincsenek köztünk.
Persze, közbe vághatna bárki, hogy akkor a filmek szinkronját is cseréljék?? Azt nem….
A reklámot nem tartom művészi alkotásnak legyen az bármilyen jópofa vagy szellemes, de akkor is csak egy segédeszköz a kassza megcsapolására. Szóval, ezt tehetnék olyanok, akik életben vannak. Mert a hideg kiráz, amikor azt hallom, hogy ne gondolkozz, csak fizess és közben az jár a fejemben, hogy úristen ezzel az emberrel meg mi történt. Lehet, hogy a cégtől is elmegy a kedvem!
Lehet, hogy csak én érzem ezt problémának, de talán nem vagyok egyedül. és, ha már egy szinkronos oldalon vagyunk, akkor talán még aktuális is. Valahol ez is része annak a probléma halomnak, amely ezt a szakmát nyomasztja. Mert persze egy hangot lecserélni nem lehet csak úgy, hanem valakinek ki kell fizetnie az árát. Talán a céget nem izgatja, hogy változás történt a szereposztásban, vagy az is lehet, hogy a PR-s nem is tud a történtekről. De itt léphetne mondjuk az a stúdió, ahol a munka készült, és jelezhetné a helyzetet.
Sajnos, a szappanopera mentes színészek halálhíre leginkább a szakmát rázza meg, azon kívül nem sok mindenki hall róluk. Ezért lehet, hogy az adott cég, adott szakemberének sincs halvány fogalma arról, hogy kik is adták hangjukat az ő nagyszerű termékeihez.
(Bár lehet, hogy van, és a hang megtartásával a visszamaradottakat segítik némi jogdíj fizetéssel!! Ja, hogy az élők sem kapnak plussz pénzt?? Akkor passzolok….)
Kívűlről persze könnyű pofázni, mert nem az én pénztárcámról van szó.
Ám, ha rajtam kívűl mást is zavar ez a helyzet, akkor lehet, hogy értelme lenne elgondolkodni valamilyen megoldáson. Az elhunyt tisztessége sem csorbulna így a továbbiakban, és az oldal szerkesztője is nyugodtan hajthatná álomra a fejét….