Főoldal

















NBC
A pávák királya - és a bevállalós arcoké


Ez lesz életetek legjobb egy órája. És erre a garanciát maga Barney Stinson, azaz Neil Patrick Harris vállalja. Ő pedig humoros ugyan, de szava tartó komédiás. És addig nem nyugszik, amíg mindenki ki nem feküdt.


Welcome to SWEDEN 1x01-02.

Azt mondják a nyárból hiányzni a móka és a kacagás. Legalábbis ami a televíziót illeti. Nos, erre idén nyáron rácáfol Amy Poehler tesója és az NBC, ugyanis egy olyan produkciót tettek le az asztalra, mely után nem csak megnyalod mind a tíz ujjad, de még olyan jóízűen is kacagsz, hogy azért már sittre kéne vágni. Ez az egykamerás szituációs komédia csak épp annyira bizar és idegen mindentől, amit eddig ismertél, amennyire az alkotók nem szégyellnek meghurcolni a főhősüket.


Egy nagy korszak zárult le idén májusban az NBC-n. Néhány hete A stúdió búcsúzott a csatorna sitcom csütörtökjétől örökre, majd az a sorozat követte, mely a csatorna legmeghatározóbb terméke volt a Jóbarátok óta. Igaz, britt adaptáció, de mégis egy sokkal keményebb, humorosabb és többek által fogyasztható anyaggá sikerült fejleszteni. Éppen ezért nehéz szavakba önteni amit ez a 9 évad jelent a rajongóknak.


(2010-????)

(2007-2012)

(2006-2011)

Az NBC-ről régen köztudott, hogy tökös gyerek - mondjuk nem önszántából, hanem mert nincs túl sok választási lehetősége. Az idei sitcom felhozatalt úgy, ahogy van a földbe tiporták az újságírók, a csatornától egyedül a Go on címre keresztelt Matthew Perrys produkciónak jósoltak jövőt, amiért viszont a közönség nincs annyira oda. Ám még mielőtt kiderülne mi sül ki az idei felhozatalból az NBC kérdések nélkül rendelt be egy új sitcomot 22 epizódra a következő évadra.



Van egy gyakori elmélet, mely szerint a klasszikus mesék Andersentől és a Grimm fivérektől nem egészen úgy születtek meg, mint ahogy mi ma ismerjük őket. Illetve a történet azonos, csak épp a stílus változott. Ma egyszerű gyerek történetek, de régen sokkal véresebbek és rémísztőbbek voltak. És egy kicsit ilyennek érzem az idei trendet is: A Once Upon a Time egy rövidtávon zseniális, világos, mai formájában tökéletes mese, míg a Grimm egy jóval sötétebb, érdekesebb tónusú tévésorozatnak ígérkezik. Előbbi korhatárra való tekintet nélküli, utóbbit pedig 12 év felett ajánlom.


A producer Steven Spielberg. A helyszín a New York-i Broadway. A történet egy feltörekvő énekes-színésznőről szól, aki a nagy karrierről álmodozik. Elküldi a Glee-t az örök vadászmezőkre vagy ő vérzik el az erősebbek ellen? Utóbbi kérdés komolyan elgondolkodtatott, főként a nézettség alakulása miatt. Nagyon kíváncsi vagyok rá, mert a pilot alapján -amit az NBC 3 héttel az adás előtt tett ki, hogy online bárki megnézhesse-, ez ezerszer agyon alázza a Glee-t. Pedig itt is dalolnak.


Három hónappal ezelőtt azt mondtam a Revolutionre, hogy kihagyott ziccer. És az még csak a pilot volt. Azt követően a sorozat nálam élet-halál harcot vívott minden héten, és azt hiszem most jutottunk el arra a pontra, amikor "eleget láttam" ahhoz, hogy dönthessek a sorsáról. Legalábbis ez lenne a normális. De Eric Kripke újonca a legkevésbé sem normális - ezt bizonyítja, hogy az NBC nem is engedi a Voice nélkül harcba küldeni. Valahol talán Kripkéék is érzik, hogy az a műsor nélkül aligha kaphatta volna meg a teljes évados berendelést. De megkapta. Csak épp azt nem értem miért.


(2010-2011)

2011.

Dick Wolf az Esküdt ellenségek világában játszódó sorozatairól


A sitcom, ami már a bemutatója előtt kilóra megvett magának. A sitcom, amelybe való belevágásomig lepörgött egy teljes évad, és már a második zakatol jónéhány hete. Valahogy mégsem tudom bánni, hiszen a Community az első három rész alapján célközönségre talált nálam, így meg gyorsabban pöröghetnek az élvezetek. Valahol viszont meglepődtem azon, hogy az ABC komplett sitcom szerdája már fut nálunk, míg az NBC tavalyi újonc -és egyetlen be nem bukott- sitcomja meg még sehol sincs. Pedig talán ez a legjobb mind közül. Vagy legalábbis tipikus NBC-s királyság.

Office 7x21-22.


Életemben egyszer néztem eredetiben Office-t. Még sok-sok nyárral ezelőtt, és ha jól emlékszem akkor is csak az első évadot bírtam belőle, pedig akkor még nem is tudhattam, hogy Steve Carell Kassai Károly nélkül csak feleannyira vicces. Most már tudom, de ha nem akarják folytatni a tévében... Kénytelen vagyok kínozni magam, mert ez az utóbbi évek tíz legfontosabb tévés eseménye között van (számomra). Az utolsó két epizódot néztem meg, és az érzéseim felemások.


Őszintén kíváncsi lennék rá hogyan, mikor és miért lett ennyire felkapott ez a téma manapság. Tudjátok a közelmúltban készült 3 film is, mely ezt a témát járja körbe (Szerelem és más drogok, Csak szexre kellesz, Barátság extrákkal), amiből kettőt már láttunk és jók voltak, szépek voltak, de inkább éreztem azt, hogy nincs annyi a témában. Vagy talán több is van benne, mint amit egy filmből ki lehet hozni. Lehet erre gondolt volna az NBC, mikor tavaly berendelte? Hmm...


Emlékszem, mikor a '90-es évek közepén elindult. Legalább olyan etalonnak számított és meghatározta a kölyök éveim sorozataira vonatkozó részét, mint az X-akták. Ez a kettő maradt meg bennem még a "kereskedelmi csatorna bumm" előttről. Azóta pedig eltelt több, mint egy évtized. Amerikában 1994 szeptember 19.-én indult, és 2009. április másodikán ért véget. Magyarországon mire műsorra került kicsivel több, mint két év telt és az utolsó tavaszi napon búcsúzhatott el az ország a kedvenc kórházas sorozatától. Nem tudom ki hogy van vele, de nálam a dr. House az eddig lement hét évadával a Vészhelyzet "első generációjának" a nyomába sem ér. Tudjátok, semmi sem pörög annyira, mint egy sürgősségi osztály.


Túl sok rendőrös sorozat van, és túl kevés a jó. De hogyan is mondhatnék nemet egy olyanra, amit Jerry Bruckheimer producerál és David "16/16" Nutter rendez? Najó előbbi indok valóban nevetséges, míg utóbbi már csak a nevével később kipróbálásra ösztönözni egy új sorozatnál. Nem tudom, hogy a rendezésnek köszönhető-e, vagy csupán olyan történettel álltak elő, de ez bizony szinkronnal kötelező szórakozás lesz. Olyan, mint bármelyik NCIS, vagy Esküdt ellenségek sorozat, csak épp karakterek nélkül.

Sosem értettem az emberek miért dobják el az agyukat J.J. Abrams neve hallatán. Az Undercovers ismét bebizonyította, hogy a készítő nem több, mint egy átlagos alkotó, aki tudja mihez kell nyúlni, hogy a termékét eladhatóvá tegye. Legújabb sorozatában például az Alias-t ötvözte a Mr. & Mrs. Smith-szel, és az eredmény valami hihetetlenül nyugis, jópofa, de nem főműsoridős valami lett. A nézettségi bumm is elmaradt, pedig az NBC-re nagyon ráfért volna. Ellenben Abrams zsenije ismét megmutatkozott a helymeghatározások jelölésében, ami ebben a sorozatban is különleges - képeslapszerűség-, és nekem mint egyetlen pozitívum maradt meg.

Megpróbálnék visszaemlékezni, hogy mikor láttam utoljára Vészhelyzetet... Talán akkor, amikor még gimibe jártam és épp valamilyen szünetnek köszönhetően levették a műsorról - pedig már majdnem visszaszoktam rá. Tisztán emlékszem, hogy még téma is volt másnap reggel az előző esti rész kibeszélése, amit én is hallgattam valamennyire. Lényeg a lényeg, hogy mindez már nagyon régen történt. Ez pedig az utolsó évad. A legutolsó, a tizenötödik a sorban. Ez pedig már egy olyan dicső kor, ahol muszáj visszatérnie az embernek, nem?

Nincs ilyen mappa: truemovies
Csiripel a csiripke

Tartalomjegyzék